Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 23 februari 2020

Vilken lyckodag


Klockan var åtta när gubben ruskade liv i mej. Solen var uppe och det doftade nybryggt kaffe.
Han skulle ta mej ut på cykeltur.


För första gången fick jag riktigt uppleva hur cykeln tar sej fram i oländig terräng. Det var gropigt, lerigt, mossigt, vattensjukt, sten och stubb men så tusans roligt.


Men för det mesta gick det utefter hyggliga vägar.



Hade han lämnat mej dit mitt i skogarna hade jag väl ännu inte hittat hem. Här visste jag åtminstone att jag varit tidigare.


Gubbe pose´


Åmans kände jag till, sen lär vi ha cyklat efter en Käldnäsväg och Korsbackväg. Jag vet att vi var i Forsby och kom ut igen vid Gränlandet. Därifrån hade jag ensam kunnat ta mej hem.
Fruktansvärt vackra vägar och natur med kuperad terräng och gnistrande snökristaller. Troligtvis bästa naturupplevelsen hittills i år.
Eftermiddagen samlades ungdomarna här på mat och kaffe, så trevligt.
Zeb fick också sin länk och nu blir det att stilla sej en stund och försöka ta in att det är ny arbetsvecka i sikte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar