Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 25 februari 2020

Ur arkivet


Fastlagstisdag med bulle till första kaffepausen.
Otroligt väder och cykling efter arbetet.


Vyer och färger man blir glad av. Dessutom mötte jag en karl med hundspann på fyra huskys, vilken syn det var. Det är nåt som ligger högt på min önskelista, att få sitta i släde efter hundspann nån gång. Tror det skulle slå mycket.


Nu till arkivet.
Jag fick detta foto skickat åt mej i dag. Ett av mina femtielva barndomshem håller på att rivas.
Så sorgligt det känns för här har jag många ljusa minnen.
Här i källarhörnet mitt i bild hade jag mitt sovrum nångång på 80 talets första hälft. Syster och jag hade våra sovrum här nere med egen toalett och egen ingång, rätt lyxigt ändå.


Ett foto från mitt sovrum där jag verkar hålla på och strypa mommo och moffas hund Lufsen. Carola frälst så in  i bomben.


Vardagsrummet med platsbyggd bokhylla och bakom den gick en svängd trätrappa ner till källarvåningen.


Köket, litet men trevligt också det med platsbyggd sittbänk vid köksbordet.
Provsmakning av årets pepparkakor. Syster "krantto" som vanligt.
Här hade vi badkar och körde badskum i mängder. När skolklockan ringde gick jag hemifrån, hade ju bara några metrar till skolan. Faktiskt inget dåligt boende alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar