Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 14 februari 2020

Lycka en vändag


Zeb körde en lyckotwist när han kom ut i morse och upptäckte att det kommit några flingor under natten.
I går var vi knappt hemma alls. For till Vasa efter arbetet för att hälsa på svärfar som blivit opererad och måste ju i samma veva få hem lite cykelgrejer i form av strumpor och svettunderställ. Vi kom hem halv tio så det var bara att krypa till kojs.


Fredag, vändag och bulla, hur fin kombo!
Dessutom soligt och knappt nån vind alls och det stod klart att jag skulle trampa cykel. Har haft uppehåll i två kvällar så abstinensen var stenhård. På samma gång in till farmor för att ge henne en svettig vändagskram.
Jag är nu på min nionde lyssnarbok på knappa fyra veckor. Vill verkligen slå ett slag för författaren Lucinda Riley men också för May Grethe Lerum som jag nu håller på med. Första boken i serien Livets döttrar, Döbelns kvinna från 1600 talet. Finns många böcker i den här serien och jag har en lång tid framöver räddad. Så fantastiskt att läsa om människoöden även om det är påhittat.
Ha en fortsatt fin alla hjärtans dag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar