Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 18 februari 2020

Stillsammare


Ännu vid middagstid var jag väldigt duktig.
Planerade att svänga in vid butiken för att köpa all möjlig skurmedel och kasta mej över huset bara jag först skulle få träffa farmor.
Strax före arbetsdagens slut hade jag skitit i skurmedlen, tänkte att jag tar det som finns hemma.
När jag for från arbetet var jag nöjd om jag skulle få dammsugit.
Nu är klockan över sju och jag har hittills blundat för hårbollarna i hörnen.
Hur blir det så här!?
Men farmor svek jag inte. Hon låg som vanligt i soffan och luften var varm i rummet. Frågade om hon hade ork att komma ut och dra frisk luft när ändå solen var framme och hyggligt väder. Hon var inte sen att ta tillfället i akt, hon som bara varit till matsalen de senaste veckorna och däremellan bara "tållat" på därinne pga långdragen förkylning. Nu tyckte jag ändå det var dags och hon var så nöjd efteråt och tyckte det hade varit uppfriskande.
Det enda jag fått uträttat här hemma är att julbelysningen i aroniaträdet nu ligger i sin låda i väntan på nästa gång.Och kanske jag ännu tvingar mej, om inte annat så åtminstone kikar in i städskrubben...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar