Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 10 februari 2020

Sol inne


Alla var vi slut efter dagens mödor. Zeb efter att ha varit i blåsvädret hela dagen, som tur hade han förstått att hålla sej under tak så han var inte dyngsur när vi kom hem. Jag totalt urlakad efter att absolut inget fungerat i arbetet och med frustration som min närmsta vän.


Så vi delade soffa ett par timmar i det gråa vädret och försökte hämta upp nån form av energi. Zeb försökte vakna till ett par gånger men la sej tillrätta igen.


Jag gjorde ingefärsshot med gurkmeja för att få sol in i köket. Få försöka stärka sej med det som finns tillgängligt nu.
Har lyssnat igenom boken Grottdykaren, Mikko Paasi och den dramatiska räddningsoperationen. Finländaren som var med och räddade pojkfotbollslaget ut ur grottan i Thailand. Verkligt bra lyssning i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar