Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 6 februari 2020


Ingen kan va gladare än jag att det är fredag i morgon.
Sån värk i axeln i dag av alla tunga och trilskande rör. Enda glädjen var ljudboken som jag kom igenom under dagen. Nu har jag kommit igenom alla fem böckerna som hittills översatts av De sju systrarna så ser man det från den andra sidan är det väldigt tråkigt att jag kommit över dem men glad att jag upptäckte dessa böcker. De har tagit mej till många hörn i världen och flera generationer bakom. Nu får jag ta tag i nån ny bok i morgon.
Cyklade hem till fammo i kväll och satt en stund med henne. Hon har det småjobbigt med en utdragen förkylning och väntar på vår och värme. Det är väl sånt vi alla mer eller mindre väntar på i kalla februari fast jag trivs väldigt bra som det är nu. Och den som väntar på nåt gott väntar aldrig för länge sägs det ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar