Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 10 september 2020

Åtta veckor och en vecka

I dag fick jag min barndomsvän på valpbesök. Hon hade med sej syltgrisar och vi mådde prima vid kaffebordet. Vi hade mycket att prata om efter denna sorgens sommar men också mycket roliga saker. Så glad att hon fortfarande finns i min vänskapskrets.


Dessutom tror jag vi fick henne riktigt valpsjuk och det är ju den bästa av sjukdomar. Bonzo som blir åtta veckor i dag och varit hos oss i en vecka. De bästa av dagar. Under dessa dagar har vi lär känna varandra mer och mer och jag vet att det är en bestämd kille med stark vilja tillika som han är mjuk go och hjärtlig. Min kärlek till honom växer och växer och ibland känns hela hjärtat sprängfärdig av glädje och lycka över knytet.


Eftermiddagen visade sej från sin bättre sida och vi njöt av värmen.


Jag fick paket till dörren och nu är jag beredd för kallare dagar på utsidan med Bonzo.


Och kan man annat än skratta när han kommer bärandes med sin tomma matskål till köket. Detta lilla matvrak.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar