Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 26 september 2020

Fredag lördag

Fy tusan vad jag längtade efter denna björn i går i arbetet. Nu har vi i alla fall hela oktober tillsammans med start från måndag. 


I växthuset knoppar björnbären vilket är alldeles tokigt. 


Såg fram emot lite spa tid i går kväll med mina nya produkter.  Före jag hann in i duschen hade Bonzo lagt en glidmina strax utanför och det första jag såg när jag klev ur tvättrummet var en pott. Fräschören satt i ca fem sekunder och jag är tacksam för varje.


Detta är det nyaste det sportas med. Matkoppen upp och ner så att pipplorna strittar, sen leker han ihjäl koppen. Pipplorna tar han vartefter det känns så.


Fick prova tröjan Ing-Britt stickar till mej i dag, fem före färdig och den blir så fin. Dessutom sitter som ett smäck som Ernst skulle uttrycka det. Får man önska sej rejält kalla dagar?


Patrik hade fixat havtornsgrisar till oss i dag och de var supergoda. Utmärkt med det syrliga mot det söta.


Han och Lotta tog hand om Bonzo i dag medan vi var på begravning. En grannfru som gick alltför tidigt och just när hösten klär sej i sin vackraste skrud. Du kommer fattas oss i grannskapet.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar