Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 8 september 2020

Vardagslunk

Våra dagar är rätt lika nu. Enda nytt i dag är att Bonzo fått möta dammsugaren, har bara använt sopborste för att skona honom hittills. Men ungefär som med sopborsten som han attackerar så lika lite rädd var han för dammsugaren. Och alltid redo för mat. När jag gör i ordning hans mål står han och hoppar av förväntan.


Vatten ur stupröret var ett intressant fenomen. Mindre intressant var att ta in en blöt valp full av gräs...


Plockade in blommor.


Och bakade en kaka tills gubben kom hem. Det fick mej att känna mej mera mänsklig ett ögonblick att sitta och dricka kaffe i lugn och ro så länge Bonzo sov under bordet. Kunde glömma att jag inte dragit nån kam genom håret och legat mest efter golvet och fått blöta pussar.


Så lugnt när han är i denna ställning.


Hungrig igen!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar