Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 2 september 2020

Nya tider stundar

Nya tider stundar på många sätt. Anställda på jobbet blev i dag tilldelade munskydd, mycket snygga om jag får säga det men en väldigt konstig känsla.


En arbetskamrat hade present åt Bonzo, en mjuk sovdyna. Så gulligt tänkt.



 Här hemma plockade jag in en bukett med luktärter som nu är väldigt fina. 

Gubben och jag hade ett fint samarbete med att sy klart markisen och lillebror vände passligt in för att hjälpa till med monteringen. Äntligen har vi det eländet ur världen.

Och det är sista kvällen på tu man hand. I morgon hämtar vi pälsbollen och nya rutiner ska tas i bruk. Jag har ramat in teckningen av mamma Moona som ska med och tagit fram en mjuk pläd att ta med som Bonzo ska få vira in sej i på hemvägen. Ännu i kväll ska jag diska de nya mat och vattenskålarna och slänga ut mattorna. Små förberedelser för ett stort underverk.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar