Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 15 september 2020

Sista fina dagen?

Vi vaknade till rimfrost och det var ett nytt fenomen för Bonzo. När solen steg tog det inte länge före det var ett minne blott men i alla fall, man påminns om vad som väntar.

Jag har plockat undan en hel del i dag och stormsäkrat eftersom det säjs att det dra över oss i morgon. Jag och Bonzo hade gärna fortsatt med flera fina dagar, vi har så njutit av dem tillsammans. 

Jag besökte farmor i kväll och det var första gången jag fick komma in i hennes rum, i full skyddsmundering förstås. När hösten kommer kan man inte dra ut gammalt folk hur som helst utan där har det fått tänkas om och ingen är gladare än vi anhöriga åt det. Farmor fick således vila i sin säng medan vi pratade istället för att köras ut och halvslumra i rullstol.


Det blir en stilstudie av Bonzo när han upptäcker moroten ;)





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar