Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 14 september 2020

Ny vecka

Vi var på konfirmationsfest i går och hade valpskötare några timmar. Bonzo var slutkörd efter det såg det ut som :) Har inte hört om det var samma med skötarna.


Vaknade till en solig höstdag och vi har spenderat rätt mycket tid ute.


I växthuset syns det att hösten är här och gurkorna minskar i antal och storlek. Tomaterna har svårt att bli mogna och jag plockar in för att de ska få till det sista här inne.


Vi kör sakta men säkert igång med träning att tillbringa tid i hage och det är ingen lätt match. Det går bra att vara där när dörren är öppen men stängt så tjuter det över hela bygden.


Klart att frihet är det allra bästa. Att gnaga på mattes blommor och gräva gropar. Eller bara sitta och se söt ut <3


Mycket skrämmande och nya ljud att vänja sej vid. Som traktor och mopedljud.


Skulle vara intressant att få ta del av tankarna som rör sej i det lilla huvudet.

Själv har jag bakat en plåt med bröd i dag och tvättat kläder. Så mycket mer blir det inte med ett nytillskott.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar