Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 31 mars 2021

Onsdag med påsk i tankarna

Härligt vårväder när vi kom hem. Gjorde varm choklad och satte oss i uterummet en stund. Eller allt tills Bonzo var klar och ville ut, glömt moroten redan som han just ätit. Det går väl an i och för sej en god stund där inne, har ju koll på allt som rör sej i alla väderstreck och kan jaga en och annan yrvaken fluga.



 Påskmaten är hemma och bara vi orkar morgondagen så börjar påsknjutet. Lax, lammfärs, kyckling, ägg, must, påsklimpa...vi ska nog klara de fyra dagarna. Hoppas på fint väder nån dag så vi får i gång grillen.

Vid trappan försökte jag mej på lite vårpåskigt, det bästa var väl ändå att jag äntligen fick ner julkransen... Om kaninerna försöker knapra på liljorna precis som Bonzo gör på allt som växer blir det kaningryta av dem. Där med basta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar