Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 21 mars 2021

Söndag

Det gick knappt att tro sina ögon när vi vaknade i morse. Ett snöoväder milt sagt. Därför har det varit en inne dag vilket också varit helt okej men man blir så fruktansvärt slö.


Ungdomarna kom på mat och kaffe och efteråt for jag för att träffa farmor. Hos henne är det oförändrat skulle jag säga. Men glädjeämnen haglar inte direkt och hon har så många mörka funderingar. Så före jag lämnade henne knäppte vi händerna och bad Fader vår, det kändes som ett tryggt och bra avslut på vår stund.


Lite väl sent packade vi in oss i bilen med hund och kamera för att ta oss till Fäboda. Den finaste solnedgången hade redan varit men lämnade i alla fall ett fint ljus. Och Bonzo trivdes på nya spännande marker och somnade i bilen på väg hem. Vi kom oss i alla fall ut till sist när vädret lugnat sej.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar