Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 12 mars 2021

Sommarlängtan

Det är den 12 mars och längtan till nått lättare har aldrig hittills i år varit större. Sommarbris, blomdoft,  gräs under fötterna, ljummen sommarkväll, rose´vin. Själva verkligheten är mera som blåsväder, dynglåft, sticka i foten, slåss med krankkar och fluga i glaset. Men i alla fall, min dröm om sommaren är hård och skoningslös just nu.


Jag har samlat på mej ett par sommarklänningar bara för att jag kan och vill. Nyduschad i dag svassade jag omkring här inne med dem båda, konstaterandes att de skulle se bättre ut på en smärtare kropp och inte så fasligt vinterblek hud. Men strunt i det, snart är sommaren här med brunbrända ben och fladdriga kjolar. 


Verkligheten just nu.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar