Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 8 januari 2023

En helg

Utanför fönstret yr snön och bitande kall vind. Vi var ändå modiga i morse och begav oss på länk Bonzo och jag. Bäst var det när vi korsade skogen, där var vi skyddade från vinden. Kylan bet i kinderna en lång stund efteråt.


Lördagen började med ett besök hos farmor, årets första. Jag sa att vi nu är i januari och vi just har bytt år. Då visste hon att hon snart har födelsedag, januaris sista dag blir hon 96 år och jag hoppas vi får fira med tårta.

På eftermiddagen brände vi av ett presentkort vid Rosso i Kokkola som vi fått att Patriks svärmor. Det var en sån dag att jag kände det behövdes nåt extra gott då jag redan tyckte jag saknade Vasaborna trots att de hållit till där stor del av fjolåret redan. Det är väl det att det blir så definitivt och jag arma människa har så svårt med förändringar.


Hur som helst så satte sej den goda maten som ett skyddande täcke runt hjärta och mage. Bakad getost med kyckling, rostad potatis och rotsaker i marsalasås. Så himla gott!


Eftersom det är nytt år betyder det också att en ny jul kommer i slutet av året. Jag ska vara ute i god tid och har tomteluva på stickorna.

Bennäsborna har varit här och förgyllt vår söndag. De har fått äta frysrensning och de sista julkakorna stackarna, men tror vi blev mätta allihopa.


Söndagar är sövande dagar då det gäller att ta igen sej för kommande utmaningar. Bonzo är experten i huset.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar