Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 1 januari 2023

Gott nytt år!

Jamen hej januari och hej år 2023!

1 januari och det känns redan som om vi är ute på andra sidan. Mörkret får ge vika allt mer och ljuset finns där så lovande. Underbart!


Vi firade nyåret hemma, och jag orkade inte den sista halvtimmen av året utan gick och lade mej. Hörde på smällande utanför när tolvslaget gick och Bonzo var förstås uppjagad men det kunde varit värre. När ska vi komma så långt att vi klarar oss utan fyrverkeri?


Efter att nyårsafton regnade bort vaknade vi till en fin nyårsdag med minusgrader och klar himmel. Vägarna är förstörda, det är halt och oländigt och man får verkligen hålla tungan rätt i mun.


Solen kom och jag hade vårkänslor som jag måste hålla tillbaka. Men längtan till odlingssäsongen börjar riva i en när växthuset ser så där inbjudande ut.


I tre omgångar har jag varit ut med Bonzo i dag. Det har lockat så enormt. Ån har flödat och det är is högt upp på land.


Här har vi glömt morgonens sammandrabbning när klorna skulle klippas och Bonzo klöste sönder min ena arm. Ena baktassen fick vi lämna för då var vi alla tre i uppror. Att det ska få vara så svårt och kämpigt.


Här inspekteras odlingslådorna och jag drar mej till minnes sommarens alla trevliga stunder när jag stod här och plockade ihop buketter. Åh vad jag ska satsa på blomster igen i sommar, det får bli mitt nyårslöfte.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar