Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 31 januari 2023

Vad ger jag min farmor

I dag fyller min farmor 96 år. 

Vad kan jag ge henne annat än lite av min tid.


Ett litet kort där jag skriver ner några rader som du ändå inte kan läsa.


Det är som om du väntat på den här dagen med förväntan. Du tackar för gratulationerna, säger du blir 96. Är pigg och rosig om kinderna. Sjunger med i Ja må hon leva då vi tre besökare sjunger för dej, också andra versen. Vi tar sången två gånger. 

Det blir en härlig och minnesvärd stund. Tänk att du fick vara så bra i skick på din alldeles egna dag. Till sist blir dina ögonlock tunga och jag sänker din säng till viloläge, inom ett ögonblick sover du. Men vi fick en fin födelsedag tillsammans.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar