Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 29 januari 2023

Januaris sista helg

I dag blev vi bjudna på mat på Tallbacka och det tog vi tacksamt emot. Jag låg under täcket och drog mej länge och tog senare en promenad med Bonzo. Så svinhalt under snön nu längs vägarna och det gäller att hålla tungan rätt i mun för att komma hem i ett stycke. Hade kanske varit bättre efter de större vägarna som är grusade men jag envisades att ta skogsväg.

Så mysigt att träffa Skrållan igen, hon är en sån fin katt. Skönt ändå att vi har dessa våra på så nära håll, blir ju lite mindre sällan vi ser Vasaborna men rings i stället.



 I går kväll gjorde jag tofsen till den röda luvan när jag såg Stjärnorna på slottet. Så nu är båda klara att ges bort. Synd att programmet är slut nu, har varit ett härligt gäng denna gång.

Januari går mot sitt slut och det sörjer väl ingen. Tung och lång månad arbetsmässigt och mörkt och uselt väder för det mesta. Februari låter redan bättre eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar