Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 30 juli 2018

Det ligger i luften


I morse var jag tidigt igång.
Före halv sju stod jag och drog ogräs, rev upp nåt blomster och sågade ner en schersminbuske.
Ska man få något gjort måste det göras senast då. Strax efteråt kände jag hur solen åter en dag skulle ta över hand.
I dag har det varit riktigt tufft med värmen och nånting ligger i luften, men inget händer. Bara en kvävande hetta och jag är trött, Zeb är trött och stackars gubben som börjat arbeta var trött när han kom hem.
Farmor som jag hälsade på i går kväll jämrade sej åt hettan och hur ska hon ha haft det i dag har jag undrat. Helst skulle jag ta henne på ryggen och bära ner henne i ån. Det är absolut det bästa sättet att få en sval kropp och att få tag i en god sömn när man ska sova.
På tal om ån...jag tar mej väl ännu ett dopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar