Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 7 juli 2018

Fotograferingsdag


Kameran har hängt runt halsen en stor del av dagen så jag kommer bombardera er med bilder.
Den första är i alla fall tagit redan i går kväll när vi var till Seljes.


Från morgon tog jag ett pass i växthuset med att rensa och binda upp plantorna. Så roligt att pyssla på där när man känner att tid finns.


Saftpaus behövs i ett varmt växthus. Ny karaff från Miljögården, inköpt vid Petterssons trädgård.


Veteranbilarna var och luftade sej i nejden och jag stod en timme ca och tittade på när de åkte förbi här.


Glada förare som tutade och vinkade.


Vissa törs man stanna för att få till en riktigt fin bild.


Vi höll oss mycket nere vid ån under eftermiddagen. Väntade på ett gäng gummibåtar som skulle komma förbi. Morbror försöker klura ut hur fiskeslanten ska komma loss ur trädtoppen på den lilla holmen.


Det blev så att kanoten fick tas över till holmen efter många ryck och knyck. Efter många om och men lossade slanten och pojken kunde veva in linan.


Vi mötte också på den gulligaste dräng man kan tänka sej.


Så äntligen dök båtarna upp. Det hade varit en lång och kämpig väg i motvind, men alla var vid gott mod.


Dessa två <3

Nu är det fotboll som gäller och en allmänt lugn kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar