Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 10 juli 2018

När tid finns


Ljuva sommartid.
Nu är det så otroligt varmt att ska man ha nåt uträttat gäller det att sätta igång från morgon. Vi klippte gräset medan det ännu var daggvått men vi hade inte kunnat göra det senare på dagen.
Efteråt traskade Zeb och jag ner till ån för ett dopp. Vi är de modiga i huset. Med facit i hand är det kanske inte så bra med dessa vattenturer för i dag har jag haft sjuk hals. Men ibland blir man inte människa om man inte får sej nerkyld.


Jag har tvättat sängtäcken i dag när torkvädret är prima. Det sköter sej i princip själv om man bara orka hänga ut tvätten sen och ändå känner man sej extra duktig.


Annars går det i en stillsam lunk och jag har tid för att höja kaffepausen till en högre nivå.
Sånt som jag annars går och drömmer om men varken ork eller tid finns.
I dag letade jag upp mina ljusblåa kaffekoppar uppe på vinden. Gjorde det småmysigt i skuggan av pilträden tills det var dags för eftermiddagskaffet.


Rullade till goda och nyttiga dadelbollar.
Vill slå ett slag för kaffekoppen i sommar, våra ska i alla fall komma flitigt till användning. Mycket mera känsla i drickandet istället för att bälga i sej en hel balja.
Sommartider hej hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar