Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 12 juli 2018

Gårdagens utflykt


I går var jag redo för att hitta på något.
Eftersom sommarförkylningen satt sej i bröstet törs jag varken simma eller cykla nu utan helt enkelt får gilla läget.


Vi styrde bilen mot Öja och Cafe´ Bryggan.
Där har en vän från konstskolan en fotoutställning i sommar som jag ville se.


Vackert nött.


Vi drack kaffe på bryggan och blickade ut över det klarblåa vattnet. Vid stranden intill var badlivet i full gång och båtar kom och for.


Det var en riktigt skön stund i solen och efter att vi druckit vårt kaffe, fotat och sett oss omkring körde vi vidare.


Till havsparken i Kokkola och Burgervillage.
Härlig sandstrand och vackert ställe som ligger precis intill bostadsmässområdet.


Vi var ju också här på invigningsdagen och då var det kyligt och blåsigt. I går var det ett helt annat väder och vi kunde njuta av maten i solskenet.


Vi beställde burgare och vegetarisk sallad med halloumi och inte ett moln så långt ögat kunde nå.

På kvällen gjorde jag sällskap med mamma till min systerdotters återinvigning av lekstugan. Det var en högtidlig stund med välkomsttal, bandklippning, gratisbiljetter och hopp uppvisning.
Härligt med syskonbarn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar