Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 4 juli 2018

Regnig onsdag


Jag chansade och tog cykeln i morse.
Det betydde att jag fick cykla hem i regnet.
Men det var mest uppfriskande och just då så kom det inte mycket.


Skönt att komma hem till en varm kaffekopp, en dusch och sen en vilostund på soffan.
Gubben som redan kör första semesterveckan undrade om vi skulle hitta på något men så kom han fram till att vi stannar här inne i kväll.
Jag samtyckte till det, trött som jag var och är efter dagen. Värmde ärtsoppa på burk, bläddrade i reklambladen som tycks vara enda förutom räkningar som dimper ner i postlådan.
En skön stilla långsamhet.


Zeb känner också av vädret. Ligger här bredvid och snarkar högljutt. Luktar illa av sina simturer i ån.
Det får vi stå ut med. Är det sommar lever vi den fullt ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar