Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 23 juli 2018

Måndagsutflykt


Vi gjorde en utflykt i dag.
Körde över Replotbron, Finlands längsta och stannade på andra sidan vid Berny´s på en glass.


Vi fortsatte till Björköby och Svedjehamnen.


Så vackert med sjöbodar på rad.


Vi gick den knappa kilometern långa vägen till Saltkaret, ett trätorn som är 20 meter högt.


Utsikten var rätt bedårande.


Och mycket ljust åt ögonen.


Kom att tänka på mamma när vi trappade ner. Här ska man inte vara höjdrädd eller ha sjuka knän.


Utsikt.


Avslutade med kaffe på Salteriet. Ett populärt turistmål i hjärtat av Kvarkens skärgård, som är Finlands enda naturarv på UNESCO:s världsarvslista.

Detta var ett tips från mej vart ni kan åka nån dag.
Ett annat tips är att se filmen Mamma Mia Here we go again. Vi var på bio i går kväll och såg den och jag säger bara Mamma Mia! En alldeles perfekt sommarfilm. Otroligt vacker, medryckande, underbara skådisar, humoristisk, romantisk och väldigt gripande. Den blöta som jag satt och torkade tårarna på slutet. Så se filmen för allt i världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar