Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 31 juli 2018

En underbar stund


Hit tog jag mej efter halv elva igår kväll. Bara jag och nån gädda som slog.
Vattnet var ljummet och omfamnande. I långa långsamma tag tog jag mej fram och tillbaka, fram och tillbaka. Vet inte hur många gånger jag tänkte att jag ska gå upp men bara sjönk tillbaka i det underbara klara. Kvällen var stilla, det enda som hördes var grannens barn som sparkade boll.


Gräset under fötterna var svalt på stigen hem.
Jag satt på terrassen till midnatt och gick och la mej med en sval kropp i ett kvavt rum. Somnade gott och sov hela natten. Bästa receptet i sommarhettan.
Idag är en ny dag med nya prövningar. Jag har hunnit via Ekorosk och Lidl och har just mumsat på en ört/vitlöksbatong och sitter med vattenflaska och fläkten på i köket. Borde dammsuga upp flugor och björkfrön här inne. Det är väl ungefär det som orks med i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar