Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 20 juli 2018

Efter pausen


Efter att vi varit på rummen och spolat fötterna i kallvatten fortsatte dagen. Man får ju inte ge sej trots hettan.
Vi tog båten över till Sveaborg och gick där en god stund.





Så gick vi ner till bryggan och inväntade båten som skulle ta oss tillbaka till fastlandet.


Ännu var kvällen ung så vi tog spårvagnen till Borgbacken. Det fina med det är att det är gratis inträde så man kan lugnt gå omkring och titta på när andra bränner slantarna.


Vi modiga köpte varsin biljett och körde på tills vi var genomblöta och skrattade hysteriskt i både glädje och skräckblandad förtjusning. Vi hade två mindre medpassagerare i vår "båt" och jag tror inte de glömmer de hysteriska tanternas läten i första taget.
En hotdog på det och vi tackade för oss.


Tredje och sista dagen startade vi upp med shopping och jag är så praktisk att jag tänkte framåt på den kommande hösten och köpte en tröja och "lenkkitossor"
Kappeli är ett måste så dit drog vi och som de flesta där spanade vi in skuggplatserna och fick ett bra bord.


Som grande finale blev det iskaffe med vitchoklad och apelsingrädde vid Robert´s Coffee.
Så otroligt gott!
De sista timmarna var vi ganska möra och jag ville mest bara hem till Zeb och Esse å.
Det var roliga dagar med ett glatt gäng men som man säger. Borta bra men hemma bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar