Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 5 juli 2018

Gårdscafe´


Elsa möbel i Kronoby har alltid intresserat mej fast jag aldrig tagit mej dit.
I dag öppnade de upp för ett gårdscafe´ som jag tror de haft tidigare och ännu på lördag finns det chans.



Eftersom jag hade slutat tidigare passade det fint att vika in där när vi ändå var på väg åt det hållet.
Kaffet serverades i fina retrokoppar och vi valde marängtårta med lemon curd och jordgubbar.


Jag frågade en förbipasserande om hon arbetar här eftersom jag tyckte hon såg bekant ut från reklamen jag sett och det var själva ägarinnan till det hela jag stannat.


Hon berättade att de flyttat till nuvarande område för två år sen efter att de tidigare funnits in i centrum av Kronoby.  Att det sedan tidigare varit ett snickeri och maskinerna fanns där när de kom.



Här restaureras gamla möbler och nya görs enligt beställning. Möbeltapetsering görs och på vinden säljs en del av alstren.


Tanken är att det i framtiden ska hållas workshops och nån form av utställningar här. Mycket trevlig info tyckte jag. Tog tyvärr inga bilder i själva snickeriet men där restaurerades gamla fina spegeldörrar som bäst.


Jag köpte två vackra handtag därifrån som jag gjort till nåt gulligt i kväll. Vad, ska ni få se i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar