Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 3 juli 2018

Nedräkning


I går började jag åter igen ett nytt år, varken mer eller mindre klok.
Jag har ännu inte lärt känna mej själv, blir förvånad om och om igen.
Men det gör mej också nyfiken på livet. Och en enorm lust till livet.


Fast vi ska leva i nuet är det lite svårt just i dessa dagar.
Känns som upploppet inför mållinjen. Otroligt tungt och jobbigt, samtidigt som en eufori bubblar inombords. Snart snart, bara lite till.
Semester.


Det pyttelilla som blommar hos oss gör mej desto gladare, ödmjukare.
Betraktar i närbild och fascineras av färger och former. Växtlivet.
Glöm inte att gå en runda i din trädgård varje dag. Ser hur föränderlig den är.
När du minst anar det har en knopp slagit ut, en fjäril låter sej beskådas och du förnimmer dofter.


Nedräkningen har startat till mitt riktiga sommarliv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar