Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 24 januari 2020


Ljuset var förträffligt i dag.
Jag satte mej i växthuset och drog in frisk luft i lungorna eftersom svetsröken tycktes sitta i näsa och hals. Trött efter en vecka med enbart stående arbete och en massa tramp fram och tillbaka. Känns som om jag har träningsvärk i kroppen.


Ljuset reflekterade så fint i prismorna och jag längtar till våren nu ifall vintern inte tänker rycka upp sej och visa sej från sin bästa sida.


Vi kom oss ut igen när när skymningen kom och Zeb försökte tappert hinna med husse när han trampade iväg mot skogen.
Jag kunde nästan ha fällt en glädjetår i kväll när gubben visade mej mejlet där det stod att min cykel har blivit skickad idag. Då borde den vara här i slutet av nästa vecka efter att ha färdats genom Tyskland och Danmark och gud vet vilka kringelkrokar. Jag är alldeles pirrig av förväntan.
Och nu kör vi helg med orörda blad. Sova står högst på listan och jag har en målarbeställning som jag eventuellt lägger igång med, beror på hur inspirationen ser ut.
Så vi startar helgen tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar