Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 17 januari 2020


Måste bara dela bilder från januari i fjol, orkar inte med skiten vi bjuds på nu.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva om i dagarna, de rullar bara på som grå vardag gör.
Men jag kan väl släppa det som jag tänkt suga på själv en tid ännu. Vi har bokat resa.
Senare i vår flyger vi till Frankfurt och därifrån tar vi tåget till Koblenz, där Moseldalen börjar.
Vi ska hyra cyklar och cykla runt i omgivningarna, åka cabinbana över floden, dricka Riesling och utforska slott och koja. Att vi har Canyons cykelfabrik där gör inte saken sämre, de ska få ett besök av oss.
Som vanligt är det ångest och förväntan i en och samma påse, där blir jag inte annorlunda.
Men skönt att ha nåt där långt framme som hägrar när det gråa och mörka lägger sej som ett tungt täcke över dagen. Är det för mycket begärt att önska sej lite vitt på marken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar