Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 14 januari 2020


Sitter vid min dator och Zeb ligger vid mina fötter. Gubben ute och hjälper nån med tekniken, han är bra på sånt och snar till att hjälpa sina arbetskamrater. Jag har tänt ett par ljus ifall strömmen skulle få för sej att ge upp i den hårda vinden. Så glad att jag får vara hemma och inne resten av kvällen.


Hade frissatid efter arbetet och hade jag den där gnutta extra orken borde jag färga bort de gråa hårstråna nu på en gång.
Efteråt besökte jag sönerna som båda har mycket på gång i dagarna. Fint att få vara med på ett hörn.
På arbetet är det mycket förkylningar och maginfluensa som härjar. Det har pågått ett bra tag nu och varje dag man hålls frisk är en bra dag. Att en massa elände härjar runt är inte konstigt med de plusgrader som råder. Äta bra, sova bra och motion är tre viktiga ingredienser i vardagen nu. Så mycket mer kan man inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar