Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 19 januari 2020


Vad härligt att det kommit snö under natten, om vi så bara får ha den för en dag eller två.
Helgen har varit så full av ångest spänning och funderingar.
Redan i fredags blev jag förvarnad om att farmor är dålig och jag sov oroligt natten till lördag. Cyklade till henne på lördag morgon och spenderade förmiddagen hos en väldigt trött och sovande farmor. Så blek där hon låg. Hämtade mat från matsalen och fick upp henne den lilla stund det tog att äta och så fick hon lägga sej igen. I dag var jag dit igen för att värma mat och då var hon lite piggare och hade bättre färg på kinderna.
Kanske har hon klarat sej ännu en gång och kommer igen. Men fy så jobbigt.
Det är ungefär det som helgen kretsat kring. I går kväll var vi bortbjudna på kaffe och det var fint att komma ifrån en stund trots att jag satt med telefonen bredvid mej hela tiden.
Har mest hängt i soffan däremellan. Helgen blev kanske inte som den var tänkt men så länge jag har en farmor lägger jag min tid på henne när det behövs.
Allt har sin tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar