Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 12 juni 2020

Du sköna fredag


Det måste jag ändå säga att det fina med att arbeta är lyckokänslan som infinner sej på fredagar. Det missar man när man går hemma och slår dank.
Fast jag tänkt viga helgen åt städning och fönstertvätt en stor del gläds jag så enormt åt det. All tid har spenderats utomhus de sista veckorna och det känns inte särdeles fräscht här inne.
Jag hälsade på farmor i samband med mathandeln i kväll. Hade med mej en burk med glass som hon fördjupade sej i och verkligen njöt av. På så väldigt bra humör, frågade om min växthusodling och hur jag har det med cyklandet, och om våra ungdomar. Glad och alldeles nersmält i bröstkorgen åkte jag därifrån, inte alls som förra gången när mamma ringde precis när jag lämnat sjukhuset och jag bara hulkade.
Startade helgen med ett glas rose´ för att fira livet och glädjen jag för ögonblicket känner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar