Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 6 juni 2020

Regnet kom


Sådan lycka i mitt lilla växthus i dag. Citrongurkan ger skörd och detta är så spännande.


Vanlig gurka riktigt bra på gång.


Och tomaterna! Gul mini San Marzano.


Körsbärstomat Or Pizzutello.


Och den helt vanliga röda tomaten. Två sorter till har jag som ännu bara är i blomningsstadiet.


Innan regnet kom i dag tog vi beslutet att köpa nya träd till groparna efter bergstallarna som dog under vintern. Det här stället har varit svårodlat, eller så har det bara varit utsatt av harar och hackspettar och annat skit. Vi åkte till Blomqvists Plantskola i Lepplax och köpte två pelar Häggmisplar. Pratade med Leif om olika sorter och dessa Amelanchier alnifolia "Obelisk" rekommenderade han pga av deras goda bär, smaken lite som Saskatoonbär.
Nåja det lär ska synas om vi kommer så långt, har liksom lite tröttnat på detta ställe. Men vem vet, kan bli riktigt bra också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar