Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 7 juni 2020

Mitt i stormen


Men hallå vilken storm vi har!
Björkarna står med böjda ryggar och det knakar i husets alla hörn. Jag går med jämna mellanrum och ser så både växthus och uterummet står kvar, vad som helst kan hända känns det som. Inga elavbrott här ännu åtminstone.
Vi har haft en sån lyxig dag. Ungdomarna kom hit och Patrik och Lotta hade fixat med varmrätt och efterrätt och jag behövde endast svänga ihop en sallad.
Så jag hade en rejäl ligga och dra mej förmiddag, dit ut behövde man ju inte ha bråttom.
Gick just en checkrunda och det jag nu kunde se var endast ett par avbrutna pelargonblom och en dörrskylt som behöver lite lim och fix vid uterummet.
Det får verkligen lugna ner sej nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar