Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 14 juni 2020

Söndag utan sting


I går kväll hade jag Rufus som sällskap. Han låg och kråmade sej på den varma stenen och njöt och när det blev tråkigt gick han lös på syrenbusken och avverkade det som han ansåg växa onödigt lågt.


Jag satt uppe till två i natt och såg klart Pavarotti och i dag beundrar jag honom ännu mera. Men det har sina sidor för en medelålders tant att vaka, jag har inte varit klar i skallen på hela dagen och väntar nu mest på att få ta natt.
En riktig sommarbild på simkläder och handdukar. Vi gjorde premiärtur i ån i dag och den som påstår att vattnet är varm den ljuger. Visst var det skönt och svalkande men det slutade aldrig att isa runt kroppen.


Bröder som tränar frisbee golf och har gjort om skottkärra till korg.


Byte av pedalklossar fanns också på dagens schema.
Vi har fått hålla oss i skuggan när det varit olidligt hett i solen och alldeles omöjligt att vistas i den.
Jag vill inte klaga men ett uppfriskande regn skulle sitta så fint nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar