Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 9 juni 2020

Grönt och vitt


Häggmispeln slår ut sina små vita blom och jag är så nöjd att vi valde just dessa träd. Vackert och ätbart är en bra kombo.


Och jag tänker att grönt och vitt är verkligen det som finns i vår trädgård, åtminstone det som dominerar.


Jag har suttit på terrassen och umgåtts med sånakono medan sonen fixat med bilen.
Sedan drog jag igång gräsklipparen och gick en fight med maskrosorna.


Det måste vara årets vackraste tid nu och jag försöker verkligen njuta av allt det fina trots att jag bär på så mycket sorg samtidigt.


Det är nu nattsömnen blir lidande eftersom det tar sin tid att komma i säng. Solen ger sitt vackraste ljus just som man verkligen borde dra täcket upp över öronen.


Min allergi är på topp nu och jag fick ta en extra runda till apoteket för att hämta nässpray till då inte pillren räcker till. Trött blir jag också.
Men i denna ljuva sommartid går det mesta och detta borde gå att spara på burk tills november. Tänk vad fint att få ta fram en slaskig mörk novemberdag och plötsligt gå omkring med pollensnuva. Så underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar