Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 19 juni 2020

Midsommarafton


Hej på er och glad midsommar. Vilket härligt väder vi bjuds på, av sällan skådat slag. Det är så här sommar ska vara, att bara traska rakt ut i morgonen och inte behöva fundera särdeles mycket på själva klädseln. Två gånger har jag simmat i dag, så otroligt skönt och man känner sej så levande och nästan pånyttfödd efteråt. Jag band mej en krans av blomster plockat vid vägkanten det mesta av det. Är det midsommar så är det.


Vi startade dagen med en 53 kilometers cykelrunda. Måste provsitta den fina rastplatsen som numera finns vid Nådjärv sjön.
Svängde in vid Härfågelnästet längs Nybrännvägen och provsatt deras senaste trädgårdsskapelse. Skålade in midsommarhelgen i juice och fortsatte trampa.


I Östensö möttes vi av sommarlyckliga kossor.


Vi har träffat våra ungdomar i dag, två på land och en i gummibåt.


Den årliga båtfärden förbi oss gick av stapeln och vi inväntade dem för att prata och se om de klarade forsarna då det är extremt lågt vatten nu.


Inga haverier vad vi kunde se.


Zeb fick sen min krans. Älskade hund, du fattas oss.


Vi tog en runda till Aspegrens, precis som i fjol. Det var inte alls långt hunnit där ännu om man jämför med i fjol, men visst var maj riktigt varm i fjol eller minns jag fel.
Sen har vi suttit på terrassen och delat en flaska bubbel, njutit av värmen och lugnet. Allt tills solen gick bakom grannens enorma granar och det blev kyligt.
En alldeles lagom härlig och mysig midsommarafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar