Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 27 juni 2020

Festlördag


Så svalt och bra i morse och strax vaknade kreativa ådran till liv. Satte mej utomhus och målade en liten trädgårdsskylt.


På fb var det nån som påpekade att det på bilden inte syns ett enda ogräs. Jag svarade att denna skylt är till för gästerna som tröst, för i min trädgård finns inte ett enda ogräs...hmm.

Vi har varit på svägerskans 50 års kaffe i dag. Passligt lite svalare och blåsigare men super att vara på utsidan ändå.


I samma veva hämtade vi plantor som jag blivit lovat av bekanta och fick mer än än väntat. Änglatrumpet, nån lilja och dr Westerlund. Den sistnämnda blev jag riktigt glad över då jag länge tänkt att en sån borde man ha.
Det mesta fick flytta i uterummet med paprikorna, olivträdet, balkongbjörnbär och luktärterna. Blev riktigt hemtrevligt och nu hoppas jag innerligt på regnväder så att vi kan sitta där och gotta in oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar