Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 27 november 2020

Att ha sett tillbaka ett år

Jag gick igenom lite vad som var på gång i november för ett år sen. Som om vi levde i en annan tid och en annan värld då. 

Zeb fanns hos oss och vi visste ingenting om en valp vid namn Bonzo. I morgon för ett år sen skrev jag om ångesten som rev i mej då jag förstod att vi inte skulle ha honom hos oss allt för länge till. Då skulle vi få ha honom ett halv år till och nu har det gått ett halvt år utan honom. Bonzo var med och tände ljus vid hans grav i kväll. I vintermörkret vill jag att ett litet ljus ska brinna.


Farmor var i full gång i sin hem och vi kunde ha fantastiska diskussioner. Nu är hon knappt medveten om besöken.


Mamma syster och jag njöt av den årliga Helsingfors resan.


Hittade nya fantastiska leksaksaffärer som vi skulle återkomma till i år. Nu är siktet inställt på nästa.

Vi var på Esse revy och skrattade oss halv fördärvade. Ut och äta på restauranger, träffade kompisar. Kramades och levde livet. Det var ett annat liv.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar