Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 30 november 2020

Inte en alldeles bra dag


Nej måndagar har aldrig varit särskilt roliga. Har haft ett sånt tråkigt arbete att jag höll på att sega ner under stolen. Just nu finns inget svetsarbete för mej och jag som äntligen fått svetskläder och allt. Kaffebryggaren fick fnatt och läckte ut kaffe under maskinen och allting inuti var vått och fullt med kaffesump. Jämt och ständigt bråkar den och jag sa högt i dag att den kommer förkorta mitt liv avsevärt för jag får ett sånt stresspåslag när man har tio minuter tills folk väller in och naturligtvis ska ha sitt kaffe och det enda man har att bjuda på är vatten ur kran och det ligger en massa delar över hela köket när vi fått plockat isär mackapären. Det är jämt samma visa och inget händer.

Så jag tog en promenad med Bonzo för att få frisk luft och rensa skallen. När vi kom hem tillbaks pissade han på köksmattan och den fick slängas i tvättmaskin. Så har han inte en endaste gång pissat på sej här inne under helgen och nu så prickar han mattan. Duktig vovve.

Jag tog cykeln och trampade iväg in till byn och tog sen sidovägar hem och beundrade folks utebelysningar och kom hem till våra fjuttlampor.

Nu ska vi just se senaste avsnittet att den spännande serien The Undoing och så lägger vi denna sista novemberdag i de tråkiga minnenas arkiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar