Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 22 november 2020

Söndag i vanlig ordning

I går kväll satte jag mej framför symaskinen i stället för tv:n. Av en julig kökshandduk sydde jag en stor fluga åt Bonzo som han ska få klä sej i under årets julhögtid. I går brydde han sej inte alls över att bära den men är det så att den blir irriterande för honom svänger vi helt enkelt rosetten uppåt. Urgöllig hursomhaver.


Syster önskade mej god morgon med denna bild. Haha, man blir ju glad!


Söndagen har varit ungefär som den brukar med skogspromenad matlagning och familjen samlad. När mörkret kröp på under sen eftermiddag hängde jag upp den hemmagjorda favoriten från i fjol. Stjärnan av smörpapper. Lite tilltufsad efter ett års förvaring men lyser lika fint ändå.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar