Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 5 november 2020

Valpkurs och annat smått och gott

Häromdagen hade liljan i buketten slagit ut under dagen, sånt blir man glad av att möta i köket.

Vi var ju på valpkurs Bonzo och jag i går kväll. Väldigt försiktig och skeptisk när vi först kom på plats. Många hundar skulle lämna kvällens hundcafe och vi och många andra anlände för kurs så det var ett himla liv och skällande. Bonzo drog sej undan i ett hörn för att se spektaklet på håll och ville till och med komma upp i famnen. Snart blev han dock varm i kläderna och vi övade kontakt i lugn och ro. Mot slutet av timmen släppte vi lös alla sex hundar i olika storlekar och raser och det var ren njutning att se hur de lekte och jagade varann. Bonzo och en samojed hund som var i ungefär samma storlek hittade varann direkt men när samojeden blev onödigt hårdhänt sökte sej Bonzo till de mindre och lugnare. Nu väntar vi båda på nästa veckas kurskväll. Vi trivdes väldigt bra båda två.

Jag skulle ju göra honom fin före vi for så jag tog fram kardan och drog några tag genom hans päls. För allra första gången fastnade päls i kardan som jag kunde rulla till en liten boll. Jisses, vår lilla vän håller på att bli stor och börjar tappa sitt valphår. Sånt kan man gråta en skvätt över.


Jag har hittat ett tyg från Spira som ska bli vinterns gardinkappa i köket. Nu slutar jag med julgardiner och kör vintersäsong i stället. Med röda inslag kan det bli hur bra som helst, bara den lilla detaljen att sy den kvar. Det får jag ta tag i under helgen och se om jag får fixat med min krånglande symaskin annars blir det att låna en.



 Den nya sängen har kommit och Bonzo gav en hjälpande tass under kvällens montering. Stackarn kommer inte under den här sängen så vart han ska ta vägen i natt vet jag inte. Den här veckan har inneburit många förändringar och upplevelser i hans liv, men han tycks ta det mesta med ro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar