Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 6 november 2020

Skrattet

Så roligt att komma hem till detta vilddjur och veta att helgen ligger framför oss. Fast i skrivandets stund går han på övervarv och jag önskar inget annat än att strömmen ska ta slut i den lilla kroppen en stund. Vi har klarat veckan bra på varsin håll under dagarna, han med sällskap av stora och små och jag med mina arbetskamrater. Det som är stor skillnad på att gå hemma och vara bland folk är skrattet. Som jag har skrattat med mina kompisar denna vecka. Det får de i alla fall ge oss, skrattet. Det är vi bra på.



Som vanligt är jag rätt urlakad när det kommer till fredag kväll. Ska i alla fall försöka orka med Doobidoo på tv och äta glass med pepparkakssmak. I morgon tar vi nya tag. Då ska den gamla sängen till roskis (oh my vad jag sov skönt i den nya i natt) , jag ska sy gardinkappan, ta en skogspromenad med Bonzo och baka kaka. Åtminstone är det vad jag planerar, om det blir gjort är en annan femma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar