Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 18 januari 2021

Ny vecka

Det bästa jag gjort i dag var att ta cykeln till arbetet. Jag var på ett sjuhelsikes humör från morgon med för lite sömn, värk i höften, en snarkande gubbe och en hund på huvudkudden som om jag legat med en pälsmössa. Men det mesta blåste bort under färden och nytt ramlade in under arbetsdagen men det är nu så det är.

Så jag hade på klart att det inte skrotas runt mer än nödvändigt i kväll. När jag kom hem gjorde jag en bärsmoothie, tog Bonzo i famnen i soffan och såg sista avsnittet av Lerins sommarö. Har badat bastu och haft fotbad, kokat ägg och broccoli och ställt för morgondagen. En liten sista kvällslänk ännu med Bonzo, sen säger jag godnatt.

Men tröjan ja, den som jag hade i balsamvatten och sträckte ut på handduk för att torka. Den blev riktigt bra, t,o,m bättre passform än som nystickad och jag har igen ett plagg att använda. Tänk att det finns räddare i nöden när man klantat till det.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar