Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 12 januari 2021

Sugen på lera

I dag slapp jag äntligen på fysikalisk behandling för mina ischiaskänningar. Det är nog ingen disk som är skadad tack och lov utan nerv i kläm nånstans och alldeles för svag i höft och stuss. Mitt arbete gör att jag automatiskt blir svag och nu ska här knipas och spännas till tusen. Det värsta är att alla säger olika men i dag var jag rätt överens med min massör om både behandling och övningar. Jag har också fått övningar som bara triggat i gång smärtan ännu mer och sånt kan man bli röd av.

Min ler kompanjon har fått igång mej så smått igen. I går kväll gjorde jag några skärbräden av den sista leran jag hade och så småningom fyller hon ugnen och mina små alster ryms med. Vi ska beställa mera och nu vill jag pröva på stengodsleran som är mera hållbar och tyngre i slutändan. Det är sån lera som också går att ha utomhus som krukor m.m Det betyder att det också ska vara annan glasyr och nu är jag i valet och kvalet med färger. Ett roligt kval dock. Dreja gör jag knappast här inne utan får snällt vänta till det går att vara i garaget. Alltså mot vårkanten då, få se om jag orkar hålla mej.

Mandelmanns i tv väntar jag på denna tisdagkväll, Bonzo har fått sin promenad med mej iförd dubbla halsskydd och ludiskuffarn. Sen stickar jag några varv på sockan när det hinns med.



 Detta ska också i brännugn så småningom efter en mycket lång väntan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar