Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 10 juni 2022

Ingen vanlig dag

Alls ingen vanlig dag i dag utan gubbens födelsedag. Fast han har sagt att det räcker nu, behöver inte fylla mer. Men okej om man inte vill fira men bara det att man kan fira och får fylla år är stort nog.


Efter en svettig dag på arbetet bestämde vi när nu vädret var på vår sida att cykla till Uffes i Purmo på mat. Jag gjorde premiärtur för i år med landsvägsracern. Otroligt sent jag vet men bättre så än inte alls. Härlig tur blev det, enkelt och lätt. 

Till Uffes kom vi sekunden före syster och dotter svängde in på sina cyklar. Vilket härligt sammanträffande, ses ju faktiskt inte så ofta. Nu kunde vi sitta ner och äta tillsammans. Jag beställde en Club Sandwich, (ping Lotta :)) Supergod och smakrik var den och kommer beställas flera gånger. Där satt vi ute i solen och livet var gott.

Hem igen och växthuset med alla plantor har fått vatten. Bonzo ska ännu få sin länk som dessa varma dagar helst bör tas sent på kvällen när det är lite svalare.

Läste just om årets deltagare i Svenskarnas sommarpratare och den jag blev mest glad åt var...Bert-Åke Varg...Undrar vad det säger om mej som person. Urgammal själ i en halvgammal kropp.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar