Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 27 juni 2022

Pälstvätt

En illaluktande hund är verkligen inget fräscht inslag i vardagen. Därför vankades det pälstvätt för honom när vi själva svalkat oss i ån efter en svettig dag på jobbet. Själva tvätten är ingen höjdare tycker Bonzo, men lyckan efteråt är total och helst skulle han stå på huvudet.


Så liten han blir i kroppen med våt päls. Här är han bara handukstorkad.


Ett djävulens påhitt det här med fön!


Så han får lämna halv våt och torka i sol och vind mellan borst tagen. Så kan jag ta igen mej en stund med en kopp kaffe. En riktig pärs kan jag lova att försöka göra nåt gott för den hunden.


Han blir ju också trött och slocknar på det bekvämaste stället som går att hitta!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar