Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 13 juni 2022

Söndag och en måndag med semestervibbar

Jag som alltid brukar byta till mina vackra sommargardiner när juni månad kommer. I år blev det först 12 juni, tidig söndagsmorgon. Så det kan gå. Men nu hänger de i alla fall tills höstmörkret kryper på, fast det vill jag inte ens tänka på nu.


Sommarblommor som jag drivit upp började gå i blom i växthuset så alla fick flytta ut i pallkragar i går i den hårda blåsten så det blev en rivstart för dem men de verkar ha klarat sej riktigt bra.


Då de rika skulle veta hur vi fattiga mår tänkte jag för mej själv i går. Ibland är det bara så otroligt gott.


Bonzo fick också extra vätska igår i form av melon. Så gott tycker han, äter skal och allt.


På landet trivs vi och särskilt sommartid.


Måndag och dejt med Pekka, hur härligt! Beundrar de maffiga bladen på Rodgersia.


Tvättat alla fönster på utsidan av huset. Stannade för att betrakta Aroniablommen som i år är betydligt färre än i fjol, men jag beskar rätt rejält i höstas. Beskar mej själv in i vänstra handen på stegjä..ln när jag klättrade upp och ner på den och tänkte att det var just typiskt när högra handen just slutat göra ont efter att jag stack mattkniven i den. Nu igen har jag ett långt sår inne i handen. + en sticka långt in i tummen om vi ska va noga. Den satte jag dit i går kväll.


En jätteramskvist hade stupat till marken så den fick komma in. Onödigt vacker att bara slängas.


Pausade i skuggan med en melon och fetaost sallad.


Jag och mina humlor. Kunde sitta en hel dag och bara betrakta.


Bred dina vida vingar...


Fick besök av Bennäsborna och fick skratta gott åt svensexan som ordnades i helgen. Så fint med vänskap och dårskap.


Jag tog en hastig cykeltur till trädgårdshandeln och kunde konstatera att det inte är någon hejd på matchandet av kläder och lack på tårna. Man måste ju tänka på allt.

Det kom en regnskur för en stund sen men nu lyser solen igen så det blir utevistelse resten av kvällen.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar